8 Kasım 2010 Pazartesi

Aktif Eğitim

Eğitim öğretimdeki en büyük zorluklardan biri öğrencilere istenilen bilginin öğretilmesidir. Var olan eğitim sistemi tekdüze olup bütün öğrencilere aynı şekilde davranmayı, aynı örnekleri vermeyi hedeflemiştir. Öğrencileri tek kalıp içine sokmak için hepsine aynı eğitim verilmiş ya da verilmeye çalışılmıştır. Ama artık görülüyor ki bu sistem yanlış bir sistem. Var olan sistem bütün öğrencileri başarısız kılmış, öğrencilerin bilgi düzeylerini düşürmüştür. Bunun için yeni değerlendirmeler ve yeni eğitim yöntemleri geliştirmek gereklidir ve dünyada bunun üzerine çalışılıyor.
Yıllardır süregelen tekdüze eğitimden kurtulup öğrenciyi araştırmaya, düşünmeye ve sorunları çözebilmeye sevk eden neden-sonuç ilişkisini kurabilen bir eğitim var olan eğitimden çok daha verimlidir. Zaten tek tip bir yöntemle yapılan bir eğitimin uzun dönemli hafızada (long-term memory) yer alamadığı bilinen bir gerçektir. Öğrencilerin neyi ne kadar akılda tutabildiklerini Rief (1993:53) şöyle açıklamaktadır. “Öğrenciler okuduklarının % 10’unu, işittiklerinin % 20’sini, gördüklerinin %30’unu, görüp işittiklerinin % 50’sini, söylediklerinin % 70’ini, söyleyip yaptıklarının % 90’ını akıllarında tutabilmektedirler.” Görüldüğü gibi Dilsel Zeka veya Görsel Zeka tek başına öğrenmeyi kolaylaştırıcı bir özelliğe sahip değildir. İki ve üzeri zeka türlerinin birleşimiyle meydana gelecek bir öğrenme ortamı öğrenci için daha kalıcı olacaktır. İşte bunun için öğrencilerin sınıf içinde konu ile ilgili konuşabilmelerine, konu hakkında doğru ya da yanlış yorum yapabilmelerine fırsat tanıyan, daha esnek ve öğrenci merkezli bir eğitim sistemi yaratılmalıdır. Öğrenci ancak aktifken öğrenebilir. Biz bu amaçla hareket ediyoruz. Öğrencilerimizi harekete geçirmeye çalışşıyoruz. Var olan kalıpları kırarak tam öğrenmeyi ve bu şekilde başarıya ulaşmayı hedefliyoruz ve şimdiye kadar da bunda başarılı olduk. Öğrencilerimiz ilk etapta yabancılık çekseler de sonunda bizler ile bir bütün oluyor ve başarıya doğru koşuyorlar. Hedefimiz öğretmek ve başarmak, daha da başarılı olmak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder