Birkey, Richard C., and Joseph J. Rodman. 1995. Adult Learning Styles and Preference for Technology Programs.
http://www2.nu.edu/nuri/llconf/conf1995/birkey.html :National University Research Institute. İnsanların farklı öğrenme ve farklı bilgi işleme sistemlerine sahip olduğunu, dolayısıyla farklı öğrenme stillerine sahip olduğunu belirtiyor. Öğretmen, karşısındaki öğrencilerin farklı öğrenme stillerine sahip olduğunu bilecek, hatta hangi öğrencinin hangi stille daha iyi öğrendiğini bilecek ve ona göre ders sunumu yapacak.
Herkesin farklı düşünme ve öğrenme biçimi vardır. Bunu öğrenmek için öğrenme olgusundaki işlemlere bakmak gerekir: cognition (bilgi kazanma), kavramsallaştırma (bilgi işleme), motivasyon, karar verme stili, değerleri ve duygusal tercihleri...
Öğrenme stili olarak görülmeyen ama öğreticilerin hemen dikkat edecekleri bazı hususlar vardır.
İnsanlar genellikle dört yoldan bilgi edinirler:
1. Görsel: Görerek ve okuyarak öğrenmeyi tercih edenler. Kendi kendine okuyarak öğrenirler, renkli temsil, grafik ve haritaları tercih ederler;
2. İşitsel: İşiterek, dinleyerek ve tartışarak öğrenmeyi tercih ederler;
3. Kinestetik: Bazılarının aklında hareket enerjisi daha iyi kalır. Bunlar öğrenecekleri şeylerle fiziksel temas kurarak, yaparak öğrenirler; Tactil, kişinin el ile duyumsamasına dayanır. Kinestetik gezme, pandomim, dramatize etme vs yi kapsar.
4. Sosyal: Bazı öğrenciler de başkalarıyla sosyal etkileşim (interaksiyon) halinde daha iyi öğrenir
Öğrencilerin bu dört tip öğrenmeden hangisine yatkın olduğu (bilgi alma ve işleme yönünden) tespit edilirse, ona göre öğretim materyali hazırlanabilir.
Bu öğrenme tipleriyle ilgili olarak (Learning styles) başlıklı http://www.westga.edu/~jdbutler/ClassNotes/learnstyles.html internet sayfasından alınan ayrıntılar:
Görsel öğreniciler (gördüğüne inananlar - The Seeing-is-Believing Student):
Doğal olduğu yerler |
· Zihinsel (görsel) imgeler yaratma |
Problem çözme yolları |
|
Değerleme ve test etme ihtiyacı |
|
En iyi öğrenme yolları |
|
Okuma/çalışma özellikleri |
|
Okuldaki güçlükleri | · Ne yapılacağını görmeden hareket etme · Gürültülü ve hareketli bir çevrede çalışma · Ses akort etme · Görsel resim ve malzeme olmadan öğretmeni dinleme · Öğretmenin hoş olmayan görüntüsü ile ilgilenme · Sıkıcı ve süslenmemiş sınıfta çalışma · Konsantrasyonu bozan floresan ışığı altında çalışma |
İşitsel öğrenciler. Konuşan, dinleyen öğrenci
Doğal olduğu yerler |
· Hafif sesli ortamlar |
Problem çözme yolları |
|
Değerleme ve test etme ihtiyacı |
|
En iyi öğrenme yolları |
|
Okuma/çalışma özellikleri |
|
Okuldaki güçlükleri |
· Anlamlı ayrıntıları görme |
Doğal olduğu yerler |
|
Problem çözme yolları |
|
En iyi öğrenme yolları |
|
Okuma/çalışma özellikleri |
|
Okuldaki güçlükleri |
· Eşyalara dokunma, hissetme, değiştirme ihtiyacı |
Bir öğrencinin bu tiplerden hangisine girdiğine karar vermek için basit gözlemler yapmalıdır: Öğrenci gün boyu şarkı söyleyerek dolaşıyor ise işitsel, öğrenci öğrendiği her şey hakkında sizinle konuşmak istiyorsa sosyal, parlak resimli kitaplar ilgisini çekiyorsa görsel,bütün bunların dışında çok hareketli bir çocuk ise kinestetik bir öğrenici olabilir. (bize ulaşın, nasıl öğreneceğinizi inceleyelim ve öğretelim)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder