31 Ekim 2010 Pazar

Hedeflerimiz

Öğretim sadece belirli kuralların aktarılmasından ibaret değildir. Ortaöğretimi bitiren bir öğrenci en azından orta zekaya sahiptir. Bunun için ortaöğretimi bitiren bir öğrencinin bir dersi öğrenememesinden daha çok o dersin öğretilememesi ya da öğrencinin öğrenmek istememesi konuşulmalıdır. Eğer öğrenci öğrenmek istemiyorsa, var olan bilgilerin işine yaramayacağını düşünüyorsa öğrencinin öncelikle bu sorunu üzerinde durulmalıdır. Ama böyle bir sorun olmamasına rağmen öğrenmede problem varsa, ki günümüzde genellikle bu durum ile karşılaşıyoruz, o zaman öğrenememe değil, öğretilememe sorunundan bahsedilmelidir. Eğitim ve öğretim birbirinden ayrılmaz gibi görünse de dersaneler ve özel ders kurumlarında eğitimden daha çok öğretim verilir. Ancak buralarda dahi verilen öğretim genellikle yüzeysel ve ezberci kaçmakta. Bunun değişmesi lazım ve biz değişimde ısrarlıyız. Öğrencilerimize istedikleri bilgileri, onların öğrenme şekillerine göre vererek, onların başarılı olmasını sağladık ve sağlamaya devam ediyoruz. Ezberletmiyoruz, öğretiyoruz. Formüller kıskacına almadık, almayacağız. Farklı yöntemlerle soru çözümleri yaptık ve yapmaya devam ediyoruz, edeceğiz.
Biz, sadece başarısız öğrencileri başarılı hale getirmeye çalışmıyoruz, aynı zamanda başarılı olan öğrencileri daha da başarılı kılmak için neler yapılması gerektiğini düşünerek hareket ediyoruz. Öğrencilerimizi kitlelerin içinde boğmaktansa, onlar ile birebir ilgilenerek  hepsine bir anlamda eğitim, diğer anlamı ile yaşam koçluğu yapıyoruz. Yüksek hedefler, yüksek disiplin gerektirir. Bu disiplin altında öğrencilerimizi başarıya götürdük ve götürmeye devam ediyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder